ESHOP-RYCHLE.CZ - vytvořte si vlastní webu nebo eshop snadno a rychle

středa 10. března 2010

Přesun běžícího eshopu na novou doménu.

Tak přestože jsem dlouho váhal, nakonec jsem se rozhodl a udělal přesun shopu na novou doménu. Ta stará byla blbá, jednak významem ale také tím, že byla pomlčková. Navíc bezpomlčkovou variantu jsem nevlastnil a vlastně přehrával zákazníky konkurenci. Což je fakt, který se mi potvrdil.
Takže jsem s adminama domenu xx.cz přesměroval na yy.cz.


Nyní mě čeká pár týdnů, které budu zřejmě hodně nervózní. Neboť zcela logicky asi zmizím z výsledků vyhledávání. Načasoval jsem to na toto období s ohledem na dovolenou majitelů firmy, takže do konce dubna mám čas.
Moje představa je, že to bude probíhat v těchto krocích:
  1. zmizení ze SERPu ( tady začnu být mírně nervní)
  2. objevení se opět v SERPu na nějaké 6-10 straně (důvod k optimismu)
  3. postupné sílení nové domény a přesun stale nahoru (tady už to bude zbožné přání)
  4. návrat nové domény na původní pozice 
Tak plán by byl, představa taky. Jsem zvědavý jaká bude realita. Každopádně tohle téma bude možná zajímat více lidí, kteří se odhodlají k podobně bláznivému a riskantnímu kroku. Takže pokud i vy uvažujete o nové doméně, sledujte blog. Třeba uvidíte jak to funguje v reálu. :) Nebo taky ne. Ale to si radši moc nepřipouštím.

EDIT: po 2 dnech od přesměrování doména vypadla z vyhledávání seznamu. Po cca 5-6 hodinách se vrátila na své původní místo, ale náhled webu byl už s novým vzhledem. Zatim ale je v SERPu stará doména. Ale jsem spokojený, takhle rychle jsem nečekal, že bude nový vzhled ve výsledcích.
EDIT2: třetí den se náhled na Seznamu vrátil opět na ten původní. Google zaindexoval prvních 52 stránek
EDIT3: 4. den - ztráta pozic na Seznamu. Seznam indexuje prvnich 69 stran, Google jich ma uz 110
EDIT4: 5. den žádná změna :( 
EDIT5: 6. den - žádná změna v pozicích. Ale překvapeni je pro mě Seznam. Indexuje aktuálně 131 stran a Google jen 120.  No a pak, že je Google ve všem rychlejší. :)
EDIT6: 7-8 den žádná změna. 9. den mi Seznam vrátil Srank na 40. Aktualní indexace Seznam 245, Google 219 
EDIT7: indexace probihá docela dobře. Aktualní Srank je 50. A 11. den jsem se objevil na můj hlavni kw na 161 mistě. :)))) Tak jeste 160 směrem nahoru a jsem zase v pohodě. :))))) 
EDIT8: tak jsem zhruba 14 dnů od přeměrování domény. Stav je takový, že Seznam indexuje  1159 stranek a Google 426. Co se týká pozic na Google mám už zhruba původní pozice a na Seznamu je to aktualne asi 140 místo. Jde to tedy nahoru ale strašlivě pomalu. 
EDIT9: Takže cca 15 den jsem dostal od Seznamu rank 60 a posun o 90 míst nahoru. Takže aktuálně jsem na 51 mistě. Zaroveň jsem dostal ranky i do podstránek. Takže snad už se to chylí ke konci. Osobně tomu dávám ještě 14 dní a myslím, že to bude hotové. 
EDIT10: Tak máme cca 18 den. Myslím, že indexace je dokončená. Seznam i Google indexují cca 1100 stranek. Jinak jsem dnes od Googlu obdržel neskutecný 1 bod ranku. :))) Pozice opět poskočily směrem vzhuru, teď jsem kolem 30 místa. Ale stále ještě nemám hodnoceno spoustu kličových stranek, které by to měly posunout výše. Zvolna jsem rozjel PPC kampaň, držim se při zdi, kolem 0,60,- za slovo. Ale jsou z toho docela zajimavé prokliky. Tak uvidíme. 
Tak dneska tedy 9.4. jsem to nevydržel a kontaktoval podporu fulltextu s tim, že i po skoro měsíci Seznam indexuje stále přes 700 stran na staré doméně. Bylo mi řečeno, že robot stránky již vyřadil, ale dosud se to neprojevilo ve fulltextu. Do týdne to bude údajně napraveno. Tak uvidíme.

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Prosímtě, čtu tvůj článek o přesměrované doméně...já přesměrovala shop na jinou platformu-šablonu, také jsem vypadla ze seznamu ,ale ani po 1 a 1/2 měsíci nejsem zpět na původní návštěvnosti.Změnily se mi i url jednotlivých výrobků.....kde bereš info o tom,kolik stránek google ,nebo seznam zaindexoval? Jak poznám, kolik jich mají indexovat?
Irena

Jerry řekl(a)...

Jak poznat kolik jich je indexovanych? No zpravidla se to da u eshopu odhadnout podle poctu polozek. Co se tyka jak zjistit pocet indexovanych stran, tak na to je parametr site. Napis do pole pro vyhledavani ve vyhledavaci site:www.tvojedomena.cz
A bude ti zobrazen seznam vsech indexovanych stran konkretniho vyhledavace.