ESHOP-RYCHLE.CZ - vytvořte si vlastní webu nebo eshop snadno a rychle

středa 3. března 2010

eshop-rychle.cz a SEO

Včera jsem dostal SZ na fóru od nejmenovaného uživatele. Dotaz se týkal, jak je systém eshop-rychle.cz přívětivý k optimalizaci pro vyhledávače. Určitě se najdou uživatelé, kteří systém používají déle, mají více zkušeností ale třeba nemají tak prořízlou hubu jako já. :) Tajně doufám, že mi tento můj článek třeba okomentují a řeknou jejich zkušenosti. Každopádně tento článek berte čistě jako můj pohled na věc, s tím, že mi něco vyhovuje více, něco méně.

Nejprve samotný dotaz:
Jerry Nazdar. Riešim teraz takú dilemu . Bol som na seo chate .sk aby mi ohodnotili stránku a pomohli poradiť čo mám zle a tak. Tam mi odpísali niečo takéto -----Dosť veľký problém je už pri poskytovateľovi eshopu (Webareal). Jeden klient má (zatiaľ) na tomto systéme eshop, ale ten je doslova "SEO nepriateľský". Šablóna neobsahuje žiadne nadpisy, chýbajú niektoré popisky obrázkov, atď... Dokonca tam vzniká neskutočné množstvo duplicitného obsahu, je tam ešte aj nejaká chyba, ktorá pravdepodobne vytvára nekonečné množstvo indexovateľných duplicít. Analyzér nameral viac ako 40 000 podstránok a stále pribúdali nové, pričom eshop obsahuje len pár stoviek produktov.
Takže najlepšie bude, ak zmeníš dodávateľa obchodu a presmeruješ staré URL adresy (aspoň časť z nich) na nové.Bohužiaľ sú tam aj mnohé ďalšie chyby :/. A aj keď už tam nejaký návštevník zavíta, musí mať veľmi dobrú náladu a poriadnu trpezlivosť, aby niečo kúpil. Možno by bolo najlepšie začať od začiatku.
----
Myslíš ,že to je také zlé alebo tam je niekto len chytrí jak rádio ?či bude najlepšie ,keď si dám od nejakého profíka vytvoriť úplne nový e-shop ? Pritiahne mi to viac zákazníkov ? Čo si o tom myslíš ??
 V prvé řadě chci říct, že podobné SEO fóra generují spoustu rádoby odborníků, kteří si myslí, že vědí všechno. Opak je většinou pravdou. Ti co vědí a znají už většinou do podobných diskuzí nepřispívají, protože svoje vědomosti prodávají a nemají potřebu je šířit zdarma. Tím ale netvrdím, že všechny informace v těchto diskuzích jsou špatné či zcestné. Je určitě nezbytné je brát s rezervou a informace si ověřit, než se pustíte do nějakých úprav na eshopu. Je potřeba také pamatovat, že pokud změnu uděláte, projeví se to s odstupem několika dnů až týdne. Přeci jenom boti vyhledávačů mají i jiné starosti než je Váš eshop. :)
S tím souvisí i weby, které Vám proklepnou eshop z mnoha hledisek ovlivňujících SEO s tím, že vám dají výslednou známku či počet bodů. Těch hledisek je spousta a mnohdy jsou úplně zbytečné. Bohužel začátečníci jim přikládají velkou váhu a soustředí se na opravu "chyb", čímž někdy pohřbí výsledky dosavadní práce.
Namátkou budu jmenovat třeba http://seo-servis.cz/. Tento web je hodně používaný a jeho výsledky jsou hodně diskutované. A také diskutabilní.
Takže jsem si udělal celkovou analýzu svého eshopu a dostal jsem známku 38 bodů. Výsledek můžete vidět zde: http://seo-servis.cz/power-sila-stranky/3019618
Co z toho plyne? Tak samotné SEO bylo ohodnoceo 81%. A co že jsou ty chyby, které mi sebrali těch 19%? Stránka není validní, obsahuje 10 chyb. No ale eshop se zobrazuje korektně a ty chyby nejsou tak zásadní aby ovlivňovali chod a provoz samotného eshopu. Takže to řešit nebudu. Jistě, je profesní záležitostí každého programátora, aby jeho kód byl bez chyb, ale opravdu je to takový průser? Neni!
Mám CSS větší o cca 3 Kb. V době vysokorychlostního připojení snad 3 kila řešit nebudu. No a nakonec mám blbé značky pro zvýraznění textu. No to je tedy taky tragedie. :) Ale 19% je pryč.
Pagerank mám 1. Byl i 2, ale po změně hodnocení odkazů mi klesl. No další z řady nesmyslů o tom jak zásadní vliv má PR na umístění ve vyhledávačích. Nikdo přesně neví jaký algoritmus ovlivňuje pořadí, údajně je PR jedním za dvouset faktorů, které ovlivňují SERP. Takže fakt se nehodlám hroutit z toho, že mám jen 1. A totéž platí pro Seznam. Ostatně dá se zjistit, že kolikrát jsou výše ve vyhledávaní stránky s nižším rankem.
Pak mám málo bodů za zpětné odkazy a obsah Internetu. Tak tohle je kategorie sama pro sebe. :) Kdo to potřebuje? A jakou to má váhu mít odkaz v DMOZ katalogu? Kolik lidí přes něj hledá? A jak vůbec vložit eshop do Wikipedie? No to fakt nejde. A Alexa rank? Kdo vůbec ví, že existuje a kdo má nainstalovanou lištu Alexy ve svém prohlížeči?
Závěr, z podobné služby lze užít nějaké základní věci a nad zbytkem se jen pousmát. Protože to opravdu k úspěšnému eshopu nepotřebuji.
A jak je na tom samotný systém eshop-rychle.cz? Je to opravdu taková tragedie? Tak v prvé řadě je potřeba zmínit, že firma je trnem v oku samotným provozovatelům konkurenčních systémů. A to hlavně cenou. Je nutné si uvědomit, kdo službu používá. A tady si myslím, že cílová skupina jsou podnikatelé, kteří s online prodejem teprve začínají, zjišťují zda je zboží prodejné a jak. A tomu odpovídají i služby systému eshop-rychle.cz.
Je jasné, že na podobném systému nepojede Czechcomputer nebo Alza. Ale je to dáno postavením těchto znašek na trhu. Mají odlišné požadavky a tím pádem potřebují vyspělé řešení, se kterým by si uživatelé  eshop-rychle neporadili, neboť jej v tuto chvíly nepotřebují.
Po cca 7 měsících provozu mám docela solidní výsledky zejména na Seznamu. Je pro mě prioritní, neboť 60% lidi v ČR ho používá. Na můj hlavní kw mám první místo. A spousta kw se umísťují na prvních stranách do 5 místa. A jsou za mnou mnohem vyspělejší a dražší konkurenční systémy. Takže to s tím systémem asi tak špatné nebude. Tím nechci říct, že je vyhráno, dneska první místa mám, zítra to už nemusí být pravda. Je potřeba se tomu věnovat, sledovat trendy a zkoušet pořád nové věci.
Mám možnost srovnání s free řešením na Zencartu a také s OXID eShop Community Edition. Proti eshop-rychle mají několik vychytávek navíc, které mi chybí.
Těmi jsou:
Nastavení vlastních SEO friedly adres. Eshop-rychle je sice generuje, ale v logické posloupnosti, tak jak je produkt zařazen v kategoriích, ale výsledkem je strašně dlouhý paskvil.
Pak mě chybí možnost zadat pro každý výrobek vlastní SEO popis, tedy popis pod jakým se bude zobrazovat ve vyhledávači. To si myslím, že je velká chyba, a tato funkce by měla být řešena jako prioritní. Používám to například ve Wordpressu a funguje to bezvadně.
A také nemožnost k výrobku zadat štítky a přidělit mu klíčová slova.
Všechny tyto možnosti jsem ve fóru s adminem probral. Bylo přislíbeno, že na tom zapracují, že to není tak velký zásah do systému. Bohužel do dnešního dne se z toho nic nerealizovalo. Což  je škoda, neboť by se výrazným způsobem zvýšila konkurenceschopnost eshopů. Ale třeba se dočkáme.
Všechny výše uvedené nedostatky mají za následek vytváření duplicit v názvech jednotlivých stránek. Sám jich mám asi 90. Je to škoda a určitě doporučuji na adminy tlačit aby s tím něco udělali.
Takže závěr je asi takový, že ne platformě eshop-rychle lze dosáhnout zajímavých výsledků ve vyhledávačích, ale je spousta věcí, které lze zlepšovat. A tady si myslím, že vzhledem k tomu jak admini fungují, komunikují se časem dočkáme požadovaných úprav. Teda doufám. :))

2 komentáře:

zelenykram řekl(a)...

Pak mě chybí možnost zadat pro každý výrobek vlastní SEO popis, tedy popis pod jakým se bude zobrazovat ve vyhledávači. To si myslím, že je velká chyba, a tato funkce by měla být řešena jako prioritní. Používám to například ve Wordpressu a funguje to bezvadně.


.. tohle si myslim by chtelo resit

Unknown řekl(a)...

Aj keď páru či páru viac výrazom nerozumiem zo všetkým súhlasím a ďakujem za vysvetlenie :-) Mates