ESHOP-RYCHLE.CZ - vytvořte si vlastní webu nebo eshop snadno a rychle

pondělí 5. dubna 2010

Sklik vs Adwords

Protože v souvislosti se změnou domény mi klesla výrazně návštěvnost, rozhodl jsem se velmi zvolna podpořit eshop PPC kampaní.
Jak je mým dobrým zvykem, vždy jdu od nejnižší ceny, a postupně přidávám cenu za klik. Je to moje osvědčená metoda. Nedávno jsem tímto způsobem dosáhl při navštěvnosti cca 250 UIP ceny kolem 50,- Kč. Tento způsob je naročnější na čas, protože je neustále nutné hlídat pozice klíčových slov, upravovat cenu. Někde přidat, někde ubrat. Prostě si s tím vyhrát.
To je důvod proč si to dělám sám, protože pokud si na člověk najme radoby profíky, tak ty tam fláknou ceny kolem 2,-Kč za proklik a plácají se po ramenou, jak zajistili klientovy první pozici. To je cesta, kterou já nikdy nepůjdu. Je to drahé a neefektivní k poměru cena/výkon.
Co mě zarazilo, je odlišný přístup k užití TM v reklamním sdělení. Sklik tuhle situaci vůbec neřeší, nechal mě použít chráněný kw a jediná výtka byla ke slovu nejlepší. Superlativy jsou na Skliku zakázány.
Naproti tomu Google mi to nepovolil. Ani když jsem doložil smlouvou, že takto označovat svoje služby můžu. Prostě musím doložit, že k podobné inzerci mám povolení přímo od dodavatele. Tedy Swarovski AG. To tedy nebude stranda. Takové povolení mi dá docela práci sehnat. Na druhou stranu Google musím pochvalit. Během dneška jsem si s pracovníky hotline vyměnit 3 emaily. Neuvěřitelná rychlost. Zvláště pro někoho, kdo si psal i s podporou na Seznamu. Dokonce na některé maily pracovníci Seznamu neodpověděli do dneška.

Závěr? Přestože mi Google rozhodně neulehčil správu PPC kampaně, jak jsem si jí představoval, jsem mile překvapen, že i ve svátek má člověk s kým jednat a že je mu na jeho maily odpovídáno v rozmězí několika hodin.

1 komentář:

rejnok řekl(a)...

Tak při správě PPC mám zase opačnou zkušenost. Seznam fofr a google dost provar. Ještě si z toho dělám srandu, že to je stejné jak na firmy.cz a místa na google. Seznam zareagoval do 1 dne a google, no Googlova reakční doba je v tomto ohledu dosti dlouhá, což asi víme všichni.