středa 17. února 2010

Profesionalita firem poskytujicích SEO a PPC kampaně

V pondělí jsem měl zajímavý telefonát se zástupkyní firmy Ataxo. Předesílám, že tento hovor byl již třetí v řadě, neboť v předchozích případech se nepovedlo, abych v průběhu telefonátu seděl u zapnutého PC, což byla podmínka bez které mi zástupci firmy nechtěli sdělit, s jakou nabídkou přicházejí. Podivné, ale budiž. Takže jsme se dohodli a v domluvený termín nikdo nezavolal. Až toto pondělí se telefonát uskutečnil s tím, že chtějí domluvit další termín. Zrovna jsme seděl u PC, tak jsem řekl, že to můžeme zvládnout hned. Co mě zarazilo jako první, tak byla telefonistka, která si nedokázala zapamatovat dvě jména. Moje a majitele firmy. Neustále jména komolila a chvilku trvalo, než si uvědomila s kým vlastně mluví. Ale sám vím, pokud člověk v obchodu začíná, že určitá nervozita v začátcích je, takže jsem to víceméně přešel s ledovým klidem.


Pokusím se přepsat průběh hovoru, tak, jak si jej pamatuji.
ONA: Jaký používáte vyhledávač?
: Jak kdy, podle toho co hledám.
ONA: Tak použijme třeba na Seznam, napište do vyhledávacího pole "šperky", vidíte ty odkazy na pravé straně stránky.
: Takže pokud tomu rozumím snažíte se mi nabídnout vedení PPC kampaně?
ONA: Ano, zjistili jsme, že Vaše stránka nemá dobré pozice ve výsledcích vyhledávání a tak bych Vám ráda nabídla naše služby, kdy budete platit jen za zákazníka, kterého přivedeme na Váš web.
: Ale já už službu Sklik používám a jsem spokojený.
ONA: (překvapeně) Opravdu? A kolik platíte za proklik? U nás byste platil jen 1,95,-Kč
: Jdu jen po překlepových slovech, max platím 0,80,- Kč. Víc nemám potřebu dávat, neboť mám 2 pozici na 1 stráně ve výsledcích vyhledávání.
ONA: A na jaké slovo, ja si myslim, že na první straně nejste, ověřovali jsme to.
: Můj hlavní kw je: *******, a tam jak vidíte tu druhou pozici mám.
ONA: Ale to není Váš web. To je nějaká doména ********
: To je můj eshop a ten je pro mě primární, na něm mi zaleží, jak se umísťuje
ONA: Ale já myslela, že Váš web je *******
: Ano to je náš firemní blog, u něj nemám zájem ho extra zvlášť propagovat a dávat peníze do jeho zviditelnění.
ONA: Tak se pojdme bavit o té Vaší hlavní stránce.
: A proč? Je na druhé pozici na první straně. A zaroveň obdobných výsledku dosahuje na další kw.
Tady jsem hovor už směřoval ke konci, neboť mi došla trpělivost. V průběhu hovoru ještě padla nabídka na optimalizaci stránek, to jsem odmítl hned v začátku.
Co mi z toho plyne. Je vidět, že tyhle firmy si nejsou schopny zjistit jaké weby firma má, neověří si zda firma užívá PPC kampaně. Nejsou schopny zajistit telefonistku, která je na nabídku verbálně připravena.
Celkově mi to příjde, že nás na netu našli a prostě bez jakékoli přípravy zavolali s tím, že se asi posadíme na zadek z jejich úžasné nabídky. No a to se spletli.
Má někdo podobnou zkušenost s podobnými profíky?

5 komentářů:

Adam Zbiejczuk řekl(a)...

Zdravím, je mi líto, že kolegyně, se kterou jste mluvil, ve vás zanechala špatný dojem - věřím, že se to sice může stát, ale není to časté. Nicméně samozřejmě je to pro nás cenná zpětná vazba - pošlu kolegům z call centra odkaz na Váš blog. Ataxo má tisíce klientů (CZ/SK/PL), z nichž velká většina prodlužuje své kontrakty, z čehož je vidět spokojenost s vedením kampaní...

Jerry řekl(a)...

Já také netvrdím, že to děláte špatně. Na druhou stranu, osobně když dělám nabídku zákazníkovi, tak se o něm snažím zjistit všechny dostupné údaje než jí vůbec předložím. Do toho spadá i to, že si zjistím jaké má weby, event. jeho pozice v SERPu, ranky atd. Vaše nabídka byla naprosto nepřipravená, telefonistka byla málo proškolená atd. Např. mohu uvést, že nevěřila, že lze provozovat na Skliku kampaň na slova za které platím 0,20,- Kč. Když jsem jí řekl, že se jedná o tzv. překlepy evidentně nevěděla o co se jedná. Dále mě zaskočilo, že přestože jsem ji řekl, že v SERPu Seznamu mám druhou pozici, jestli neuvažuji o tom, že bych si od Vás nechal udělat optimalizaci stránek. To už je spíše úsměvné. A abych nevypadal za trotlíka, tak pochopitelně neoptimalizuji jen na jedno slovo. Spíše těžím z Long Tailu, kde jsou lepší konverze. Ale diky za komentář, docela mě překvapilo, že jste to vůbec našel, když web není takřka indexován. :)

Adam Zbiejczuk řekl(a)...

Vyvíjeme si vlastní nástroj na social media monitoring :) a na čem ho testovat, než na vlastní značce... Psal jsem kolegům, ať se na to podívají. Vzhledem k používanému business modelu se může stát, že nováček volá někomu jako vy a není dost době připraven...Na druhou stranu to neříká nic o kvalitě lidí, kteří se zabývají samotnou optimalizací - a vždy jde najít něco, co se dá zlepšit (už jen proto, že se na to dívá jiný člověk).

Igor řekl(a)...

Z nejakej TOP agentury je este jedna specialitka:

Telefonistka: "Dajte mi email, posleme Vam konkretnu cenovu ponuku (na SEO, PPC atd)"
Ja: "Pokial to bude konkretna ponuka specialne pre nase stranky, mozete mi to poslat. Ak to vsak bude 18 strankovy vseobecny elaborat so zmenenou hlavickou, ktory mi poslal kolega minule, ani sa neobtazujte"

Nic neprislo :) Neviem, ci dotycna tiez nebola nahodou z Ataxa.

Adam Zbiejczuk řekl(a)...

Igor: no to si nemyslím - nakonec píšete "kolega minule", tak není problém se podívat, od koho to bylo? :)