sobota 22. května 2010

SEO a eshop-rychle.cz již podruhé

Už jednou jsem psal článek na téma SEO optimalizace na systému eshop-rychle potažmo webareal. Nyní se ho pokusím trošku rozvést. Jak se říká všechno souvisí se vším a tak zdánlivě se zdá, že fórum uživatelů systému eshop-rychle s optimalizací systému moc společného nemá.

Ale opak je pravdou.

Nicméně abych to uvedl do správných souvislostí, tak musím začít trochu ze široka. Sleduji velmi pozorně nabídku v oblasti eshopových řešení od různých firem. Nebudu nyní hodnotit kvalitu, ceny atd. Z toho co je k vidění veřejně musím říci, že málokterý poskytovatel eshopového řešení má tak aktivní komunitu zákazníků. Eshop-rychle má slušně rozjeté fórum, kde nejen diskutují samotní uživatelé, ale hlavně a to beru jako velké pozitivum komunikují admini, grafici, prostě všichni ti, kteří naše eshopy obhospodařují.
Na diskuzním fóru se řeší všechny trable, nemoci, které eshop rychle má a v součinnosti s adminy se tyto problémy řeší. Až sem je vše v pořádku. Ale má to i svá negativa, neboť jsou různé zájmové skupiny, které aktuálně prosazují změnu v systému, která podle nich je klíčová. Ne vždy ale klíčové tyto změny jsou.
Uživatelé systému eshop-rychle jsou na různé uživatelské úrovni co se týče jejich znalostí. A tak vznikají třecí plochy mezi tím, co je priorita a co priorita není. Sám sebe považuji za mírně pokročilého uživatele a zdá se mi, že mnohé úpravy, které admini dělají nejsou až tak prioritní jak by se zdálo.
Konkrétně si myslím, že prioritou každého poskytovatelé eshopového řešení je, aby systém, který prodávají nám, tedy uživatelům, by měl v první řadě být kvalitně připraven pro vzájemnou symbiózu mezi vyhledávači a samotným systémem eshop-rychle. A to rozhodně není.

Je nutné si uvědomit, že platí logická posloupnost. A tou je, že kvalitní eshopový systém, který si rozumí s vyhledávači je hodnocen lépe, což má za následek, že eshopy mají lepší pozici ve vyhledávání v SERPu. To je prostě fakt.Teprve s tím jak je umísťován konkrétní eshopu v SERPu se odvíjí návštěvnost samotného eshopu. To je další fakt.
A teprve zde přichází na řadu uživatelská přívětivost eshopu ke svým zákazníkům. To jest nastavení slev, poštovného, přehlednost. Z druhé strany pro samotné provozovatele eshopu přehlednost administrace, jednoduché a intuitivní menu, sklady atd. atd.

Ale mě osobně se zdá, že poslední dobou jdeme od té třetí fáze k té první, což se mi zdá nelogické.

Co tedy je potřeba zlepšit?
  • Description - pravě teď mám 207 stránek se stejným popiskem. 
  • Title - i tady jsou duplicity, sice u  stejného produktu např. stránka s produktem A a stránkách s komentáři k produktu A. Je to zbytečné.
Tady je definice k těmto OnPage faktorům:
Nejdůležitější z forem výskytu klíčových slov na stránce je pro SEO atribut Title v hlavičce, doplňený o atribut keywords a description. Tyto slouží robotům k počátečnímu zařazení stránky do určité kategorie webů a jejich popisu v katalogu.
Tak atribut keywords už dneska neplatí, ale nic by se nestalo, kdyby bylo možné je tam vkládat. Údajně, pokud není na stránce relevantní název či popisek a vyhledávač se nemá čeho chytit, tak vezme v potaz keywords. Zřejmě to platí hlavně u stránek, kde nejsou texty, ale třeba jen obrázky.
  • keywords - jak jsem psal výše, jsou příklady, kdy mají ještě svou úlohu
  • štítky - je to důležitý nástroj kategorizace, který výborně funguje na na propojení článku po obsahové stránce a vzájemné prolinkování příbuzných článků. Navíc z vlastní zkušenosti vím, kolik mi přes štítky chodí na weby s Wordpressem lidi. Překvapivé číslo!!!
  • editace URL - možnost nastavení hezkých a jednoduchých URL mi chybí. Sice už by se to dalo použít jen na nově přidávaná výrobky, ale současný stav není dobrý. Systém generuje dlouhé URL, někdy až nesmyslně.

Jak je vidno, není to zase tolik požadavků, tak proč to nejde? Především si myslím, že by měl nastat tlak uživatelů s tímto směrem.
Jenže teď se řeší aktuálně:
  • fakturační adresy
  • možnost tisku složenek
  • rotor na úvodní stránce
  • systém slev
  • více stavů objednávek
a mraky dalších zástupných problémů.
Pokud se člověk podívá na ty připomínky k vylepšení zjistí, že se jedná v podstatě o blbiny, které v žádném případě zásadním způsobem neovlivni fungování eshopu. Proto je mi záhadou, že SEO, které zásadním způsobem ovlivňuje přežití eshopu v moři výsledků SERPu kromě mě a ještě asi 3 vyjímek nikoho nezajímá.

Neměli bychom se zamyslet? A hlavně ti, kteří chtějí provozovat eshop ve vysoce konkurenčních oblastech jako jsou: parfémy, oblečení hlavně dětské, šperky, elektronika, hry atd.
Protože tím co se tady prosazuje přes forum všichni přicházíme o konkurenční výhodu. Vlastně mi jí nikdy neměli, ale zvětšuje se propast mezi námi a systémy, které mají SEO vychytané.

ESHOP-RYCHLE.CZ - vytvořte si vlastní webu nebo eshop snadno a rychle

1 komentář:

ssfitness řekl(a)...

Dobry den , absolutne suhlasim s tymto clankom...