ESHOP-RYCHLE.CZ - vytvořte si vlastní webu nebo eshop snadno a rychle

neděle 14. února 2010

Srovnavače (porovnávače) zboží

Pokud člověk provozuje eshop/y, tak tohle je téma, které musí řešit hned po tom, co svůj eshop naplní zbožím. Ovšem do kterého svoje zboží nacpat a kde se to fakt vyplatí? No to fakt není jednoduchá otázka. Tak si pojďme probrat přehled těch nejdůležitějších, které lze použít na cestě za prvním milionem.
Předesílám, že se jedná o můj ryze soukromý pohled na věc, tak jak se mi to jeví v souvislosti s provozem mých eshopů.


zbozi.cz - není co řešit, největší porovnávač v kterém by měl být opravdu každý. Bohužel, moje zkušenosti jsou spíše negativní. Nějak jsem nepochopil princip vyhledávání. V případě, že stejně jako já máte svoje výrobky pojmenovány vlastními názvy, je úplně zbytečné aktivovat přednostní výpisy. Zkusil jsem  a výsledek byl identický jako když byly neaktivní. Problém je, že se nedá spojit s technickou podporou. Vše je přes email a ta příliš nekomunikuje. Tak jak jsem této službě fandil, tak nyní jsem spíše naštvaný.  

heureka.cz - placený porovnávač, který si myslím má slušnou šanci konkurovat zboží. Navíc je na něj nabaleno pár zajímavých služeb, hlavně "Ověřeno zákazníky" je služba, která se mi hodně líbí. Navíc pokud svůj eshop přidáte na Heuréku, automaticky je Vaše zboží přidáno do dalších cca 4  porovnávačů, které jsou na Heuréku napojeny. 

monitor.cz - placený porovnávač. Osobně se mi investice 1750,- Kč (vstupní poplatek) nevyplácí. Minimum prokliků, žádná konverze. Celkově špatná administrace. Ve výsledcích vyhledávání člověk svoje zboží neuvidí, pokud nenastaví pořádnou částku za proklik. Doporučeno mi bylo nastavit 2,- Kč. Což mi přijde docela hodně. Osobně s Monitorem do budoucna dál nepočítám. Nepřesvědčil mě o tom, že je pro můj eshop přínosným.

Další porovnávače jsou již neplacené, byť nabízí přednostní výpisy. Jejich aktualizovaný seznam najdete ZDE. Osobně jsem do většiny z nich svůj feed importoval, ale počet příchozích zákazníků je minimální. Spíš mě to někdy přijde, že srovnávače dělají firmy s mírně špionážním záměrem dostat se k ceníkům jednotlivých eshopu. Ale třeba se pletu.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Nový porovnávač zboží a obchodů www.zbozimat.cz